Czym są UX design i UI design i co je odróżnia?

Projektowanie UI i projektowanie UX to dwa dość często mylone terminy w zakresie projektowania stron internetowych i aplikacji. Jest to w dużym stopniu zrozumiałe. Zazwyczaj są one umieszczane razem w jednym określeniu “UX/UI design” i dla osoby z zewnątrz mogą wydawać się tożsame. Ale nie są.    Czym jest UI Design? UI to skrót od…

Co to jest employer branding i dlaczego warto o niego dbać?

Dlaczego niektóre firmy przyciągają najlepszych pracowników a inne ciągle borykają się z problemami braków kadrowych? Zapewne przyczyn jest kilka, ale jedną z głównych może być employer branding, czyli “marka pracodawcy”. Jest to proces tworzenia i zarządzania reputacją firmy jako pracodawcy i wpływania na nią wśród osób poszukujących pracy, pracowników i kluczowych interesariuszy. Obejmuje wszystko, co…

Jak Facebook radzi sobie z konkurencją?

Facebook kontroluje cztery najpopularniejsze aplikacje na świecie. Z Facebooka, Messengera, Whatsappa i Instagrama korzystają codziennie miliardy ludzi. Firma jest hegemonem wśród social mediów i nie zamierza tej sytuacji zmieniać. Gdy powstaje aplikacja, której funkcjonalności podobają się użytkownikom i zyskują na popularności, Facebook albo jego “podwładni” wchłaniają rywala. Legalnie – drogą kupna albo po prostu kopiując…

Chatboty i ich zastosowania

Pływając w słonych wodach oceanu nie da się zignorować piękna raf koralowych. Tego jak się budują i narastają. Tak samo narastają możliwości technologiczne, których zalety warto wykorzystać do swoich potrzeb. Jednym z zyskujących na popularności rozwiązań są chatboty.   Czym są?  To aplikacje, które “udają” człowieka, a konkretnie jego głos lub pismo w rozmowie z…

Webinar – sposób na content marketing?

W bezkresnym, cyfrowym oceanie informacji czasem trudno dopłynąć do tych najbardziej wartościowych. Zabierz swoich odbiorców w rejs po najciekawszych zakątkach, pokaż im to, co pokazać warto. A to wszystko bez wychodzenia z domu. Co to jest webinar? Webinary (inna nazwa to webinarium albo seminarium online) to odbywające się online prezentacje, warsztaty i wykłady w formie…

Instastory jako narzędzie marketingowe

InstaStory ujrzało świat w 2016 roku jako odpowiedź na nowo powstałe zapotrzebowanie użytkowników, spowodowane popularnością aplikacji Snapchat. Narzędzie pozwala na publikowanie zdjęć i filmów, które widoczne są dla obserwujących przez 24 godziny od opublikowania. Jeśli chcemy by zostały na naszym profilu na dłużej, możemy skorzystać z sekcji „wyróżnione”. Jest to obecnie jedna z bardziej popularnych…