Wiedzieliście jak ogromny wpływ na kolorystykę w tworzeniu projektów ma… geometria? ?
Okazuje się, że pełni kluczową rolę w odbieraniu przez nas profesjonalizmu danej firmy. Skąd to stwierdzenie? ?
Odpowiednio dobrane kolory wpływają na postrzeganie projektu przez odbiorcę zanim jeszcze zapozna się on z produktem lub treścią reklamy.
Poza tym, atrakcyjne bawy mogą przyciągnąć uwagę nawet wybrednych klientów ? Dlatego właśnie warto działać w określony sposób:
wybrać jeden kolor, a dopiero potem zdecydować się na jeden rodzaj kompozycji
? A oto i one:
Monochromatyczne ➡️ czyli różne odcienie, nasycenia, czy też jasności wybranego przez nas koloru.
Trudno popełnić błąd, kiedy bazujemy na jednym kolorze.
Z założenia jest to więc najprostszy ze schematów.
Analogiczne ➡️ inaczej sąsiadujące – to kolory występujące obok siebie
na kole barw. Wciąż harmonijne ale i bardziej przyciągające wzrok układy.
Przykładowo – wybierając kolor niebieski, według schematu możemy
kierować się w kierunku zieleni lub z drugiej strony wybierając odcień fioletu
jako drugą barwę bazową.
Komplementarne ➡️ czyli dopełniające się – dokładnie jest to wybrany kolor
i jego zupełne przeciwieństwo na kole barw.
Trzeba jednak uważać na zbyt duży kontrast, który w niektórych przypadkach może okazać się zwyczajnie nieprzyjemny dla oka.
Triada ➡️ 3 kolory oddalone od siebie na kole barw w równiutkiej odległości
120 stopni. W tym wypadku wystarczy wybrać dominujący kolor, a następnie podzielić koło barw na trzy równe części – niczym trzy kawałki tortu.
Każdy kawałek ma brzeg, wybierzmy na przykład prawą krawedź w każdym.
Na tym brzegu zaznaczymy na tej samej wysokości punkty.
Voila – mamy wybraną bazową triadę!
Tetrada ➡️ 4 kolory, które składają się z dwóch par barw dopełniających, połączoych ze sobą w dowolny sposób. Oczywiście musimy najpierw wybrać najbardziej nas interesujący, dominujący kolor. Później wystarczy odnieść się właśnie do niego.