Webinar – sposób na content marketing?

W bezkresnym, cyfrowym oceanie informacji czasem trudno dopłynąć do tych najbardziej wartościowych. Zabierz swoich odbiorców w rejs po najciekawszych zakątkach, pokaż im to, co pokazać warto. A to wszystko bez wychodzenia z domu.

Co to jest webinar?

Webinary (inna nazwa to webinarium albo seminarium online) to odbywające się online prezentacje, warsztaty i wykłady w formie video transmitowanego w czasie rzeczywistym. Są to zazwyczaj wydarzenia o tematyce biznesowej. Pozwalają na wirtualne spotkanie osób z całego świata bez wychodzenia z domu. Trwają zazwyczaj od 40 do 90 minut.

Jak to wygląda?

Osoba prowadząca – wykładowca, coach itp. prowadzi szkolenie “na żywo” przekazując uczestnikom wybrane zagadnienia na prezentacji i omawiając wszystkie kwestie merytoryczne. W czasie szkolenia prowadzący może angażować uczestników webinaru zadając pytania na które można odpowiadać na czacie albo robiąc ankiety online, których wyniki od razu pojawiają się na ekranie. Oprócz transmisji na żywo, webinar może też być rozsyłany w formie nagrania. Traci wówczas interaktywność, ale nadal jest wartościowym źródłem informacji.

Do czego można je wykorzystać?

Edukacja potencjalnych lub obecnych klientów. Dzięki webinarom można pomóc potencjalnym klientom zrozumieć oferowany produkt lub usługę oraz zapoznać ich z wymiernymi korzyściami wynikającymi z ich stosowania. Wszystko po to, aby część konsumentów przeszła do kolejnego etapu procesu zakupowego. Przydatne, kiedy Twoja firma oferuje specjalistyczne, niszowe usługi, na temat których nie każdy ma kompleksową wiedzą.

Budowanie znajomości produktu, marki lub pozycjonowanie. W niektórych branżach, szczególnie B2B, wiedza i doświadczenie producenta lub dostawcy usług są bezcenne. Klienci zwracają na nie uwagę, podejmując decyzję o wyborze dostawcy.

Szkolenie pracowników. Łatwy sposób, by wyjaśnić trudne zagadnienia wielu pracownikom (którzy być może znajdują się w różnych miejscach) równocześnie. Mogą oni później w dowolnym momencie odtworzyć nagrany webinar, żeby odświeżyć jego treści.

Zalety Webinarów

  • łatwość organizacji – nie musisz wynajmować sali, która pomieści uczestników, a co za tym idzie oszczędzasz czas i pieniędze – nie musisz nigdzie jechać, opłacać sal, noclegów, wyżywienia, wszystko “dzieje się” w domach uczestników, dzięki czemu lokalizacja  nie jest ograniczeniem i udział w wirtualnym spotkaniu może wziąć każdy, na całym świecie
  • wysoka wartość merytoryczna i interaktywność – technologia pozwala na prowadzenie kompleksowej prezentacji (slajdy, głos, ankiety, pytania i odpowiedzi) 

Warto wiedzieć jakie korzyści płyną z organizacji tego typu wydarzeń:

  • Pomagają w budowaniu bazy adresowej. Każdy zapisany uczestnik to nowy kontakt w bazie.
  • Pozwalają wypracować pozycję eksperta, wiarygodnego źródła informacji dla Twojej branży i dzielić się wiedzą z grupą docelową. Możesz pomagać odbiorcom w rozwiązywaniu problemów, a w ten sposób rozwiewasz ich wątpliwości co do Twoich produktów
  • Jeśli nagrywasz webinary, mogą one posłużyć jako wartościowe treści, którymi potem podzielisz się z odbiorcami.

Chociaż wiele zależy od prezentera, to niewątpliwie uczestnictwo w takim spotkaniu online jest zdecydowanie bardziej atrakcyjne dla odbiorcy, niż np. czytanie artykułów czy książek. Praktyka dowodzi, że materiały audio-wizualne cieszą się znacznie większą popularnością, niż materiały tekstowe. Dlatego ludzie chętnie biorą udział w webinarach, nawet jeśli organizowane są przez firmy niekoniecznie związane ze szkoleniami. Jako przedsiębiorca możesz wykorzystać tego typu spotkania jako element content marketingu.

Jeśli tylko wiesz, gdzie znajdują się wyspy wiedzy i rozwoju – Ty jesteś kapitanem, a Twój webinar statkiem. Zaproś swoich odbiorców na pokład i wypływajcie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *